Stad Antwerpen

We hebben zeker iets te melden!

ux-ontwerp

webapplicatie

webdevelopment

Een van de grotere trajecten van de afgelopen 2 jaar binnen de Stad Antwerpen. We ontwierpen en bouwden een intuïtieve front-end applicatie voor de klantenteams (cfr. 350 gebruikers) van de Stad Antwerpen. Een UI-schil bovenop een centrale databank voor de verwerking/afhandeling van meer dan 100.000 tickets van burgers en bedrijven op het Antwerps grondgebied.

Burgers kunnen via een App meldingen inseinen naar de diensten van de Stad Antwerpen. Meldingen die gaan over sluikstort, losse stoeptegels, kapotte verlichting of administratieve problemen. Alle meldingen worden gecentraliseerd en gecategoriseerd in een centrale databank. Colorado zorgde voor een intuïtieve UI voor de meer dan 300 front-office medewerkers van de Stad Antwerpen. Deze operators zorgen voor de verdere uitklaring van meldingen, de dispatch naar de actieploegen op het terrein en de communicatie naar de burger over de afwikkeling van de melding.

De ontwikkelde UI is er op gericht om snel een aantal taken te kunnen uitvoeren met een minimum aan fouten en dubbel werk. De uitdaging was vooral het zoeken naar het evenwicht tussen de hoeveelheid informatie op het scherm en toch te zorgen voor een heldere procesflow met minimale leercurve voor de operatoren.

De applicatie werd ontwikkeld in Angular met een NodeJS backbone voor de business-logica. Door gebruik te maken van herbruikbare webcomponenten zorgden we voor een consistente gebruikerservaring en kunnen nieuwe functionaliteiten vlot geïntegreerd worden.

We hebben zeker iets te melden!
We hebben zeker iets te melden!